فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین
فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای
فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای

کامپیوتر به خطرناکی اسلحه است


¦ 0 نظرات

کامپیوتر به خطرناکی اسلحه است
فناوری - میزان صدماتی که به واسطه استفاده از کامپیوتر در کاربران ایجاد میشود، نزدیک به هفت برابر شده است و کودکان بیشترین آسیب را ازاین گونه صدمات میبینند.

در یک مطالعه ۱۳ ساله که بین سال‌های 1373 / ۱۹۹۴ تا 1385 / ۲۰۰۶ انجام شده، ۷۸هزار نفر به دلیل آسیب‌های مرتبط با استفاده از رایانه به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند. این آمار از ۸۰۰ مورد در سال 1374 / ۱۹۹۵ به بیش از ۱۸۰۰ مورد در سال 1378 / ۱۹۹۹؛ نزدیک به ۲۱۰۰ مورد در سال 1381 / ۲۰۰۲ رسیده و در سال 85 نزدیک به ۷۳۲ درصد افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل این افزایش 7 برابری، افزایش بیش از صد درصدی استفاده از کامپیوتر‌ها در خانه‌هاست.

نتایج جزئی این بررسی که در «نشریه آمریکایی پزشکی پیشگیرانه آمریکا» به چاپ رسیده، مشخص می‌کند کودکان زیر ۵ سال بیشترین میزان آسیب‌دیدگی را داشته‌اند که بیشتر به دلیل زمین‌خوردن به‌دنبال گیر کردن پایشان به کابل‌ها و جراحاتی مانند افتادن مانیتورها بر روی بدنشان رخ داده است.

سازمان پیشگیری از حوادث انگلستان که این تحقیق را انجام داده، اعلام کرده‌است نزدیک به یک سوم این حوادث برای کودکان زیر ۱۵ سال رخ داده و هرچند اکثر جراحات به تورم‌های ساده و یا چندین زخم و خراشیدگی محدود می‌شد، اما در بعضی از موارد شدت جراحات شدیدتر نیز بود.

در سال 1377 / ۱۹۹۸، کودک ۶ ساله‌ای یک لیوان آب روی کامپیوتر خانه ریخت و باعث آتش‌سوزی‌ای شد که خودش نیز در این حریق سوخت.

پیشگیری
دکتر لارا مک‌کنزی از مرکز تحقیقاتی جراحات و پیشگیری در بیمارستان ملی کودکان در کلمبیا در این باره گفت: «به‌دلیل گسترش روزافزون استفاده از رایانه در زندگی روزمره، باید تحقیقات و مطالعات دقیق‌تری در مورد جراحات و آسیب‌هایی که به دلیل استفاده کامپیوتر‌ها در خانه‌ها رخ می‌دهد، انجام شود. تحقیقات بیشتری باید در مورد نوع کامپیوتر‌ها و تجهیزاتی که در خانه‌ها استفاده می‌شود و همچنین نوع میز و صندلی‌هایی که برای این کامپیوتر‌ها به کار می‌رود، انجام شود تا امنیت در محیط خانه به حد قابل قبولی برسد».

سخنگوی این مرکز تحقیقاتی نیز گفت: «هرزمان که وسیله‌ای کامپیوتری در بین مردم طرفدار پیدا می‌کند و افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند، میزان آسیب‌های مرتبط با آن نیز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت، از اواخر دهه 1370 که میزان استفاده از کامپیوتر‌های خانگی به شدت افزایش یافت، ما شاهد افزایش این‌گونه حوادث در خانه‌ها بوده‌ایم».

اما اکثر این حوادث زمانی رخ می‌دهد که شما برای انجام کاری عجله دارید؛ پس اگر شما در حال حمل تجهیزات کامپیوتری هستید، دقت کنید و بسیاری از قطعات را یک‌باره با خود حمل نکنید. هم‌چنین در مورد مکان قرارگیری کامپیوتر‌ها بر روی میز دقت کنید و اطمینان حاصل کنید آنها توسط کودکان به پایین میز سقوط نخواهند کرد. مراقب کابل‌های پشت کامپیوتر نیز باشید تا در مسیر رفت‌وآمد و در دسترس کودکان قرار نگیرد.

تازه‌های رایانه امسال در کامپوتکس 2009


¦ 0 نظرات

تازه‌های رایانه امسال در کامپوتکس 2009
فناوری - تولیدکنندگان قطعات رایانه، برای ارائه رایانه‌های کم‌مصرف‌تر ‌با قابلیت‌های منحصر بهفرد، رقابت تازه‌ای را آغاز کرده‌اند

بهنوش خرم‌روز: قطعات رایانه در سراسر دنیا طراحی می‌شوند اما اغلب در کشورهای تایوان و چین ساخته می‌شوند و هر سال در آغاز ماه ژوئن/ 11 خردادماه، صنعتگران سخت‌افزار روانه تایپه می‌شوند تا در نمایشگاه تخصصی کامپیوتکس شرکت کنند.

در این نمایشگاه، فروشندگان محصولات جدید خود را به نمایش می‌گذارند، شرکت‌ها طرح‌های جدید خود را عرضه می‌کنند و گزارشگران، تحلیلگران و کارآفرینان به دنبال اشاراتی از آینده می‌گردند.

به‌گزارش بی‌بی‌سی، ان‌ویدیا اولین شرکت بزرگی بود که از محصولات جدیدش پرده برداشت. این شرکت کالیفرنیایی که به خاطر تراشه‌های گرافیکش معروف است، روی طرح جدیدی به نام تگرا (Tegra) متمرکز شده که یک سیستم کامل روی یک تراشه است و قرار است توانمندی لپ‌تاپ‌ها و حتی رایانه‌های کوچک‌تری که به اینترنت وصل می‌شوند را، بالا ببرد.

تگرا، 8 پردازشگر متفاوت را با هم ترکیب می‌کند که هر کدام کار خاصی را انجام می‌دهند و همگی روی یک تخته‌مدار به اندازه یک بسته آدامس جا داده شده‌اند. تمرکز طراحی آن روی پایین نگه‌داشتن مصرف است. هر زمان که از پردازشگری استفاده نشود، مصرف به همان اندازه پایین می‌آید. این امر به معنای پتانسیل بالای این محصول برای طول عمر باورنکردنی باتری است.

رئیس ان‌ویدیا، هوانگ می‌گوید که سیستم تگرا می‌تواند 10 ساعت ویدئو اچ. دی پخش کند در حالی که این رقم برای لپ‌تاپ‌هایی که پردازشگر اتم اینتل دارند، ‌3 ساعت است. همچنین برای پخش فایل‌های ام. پی. تری، حدود 25 روز جواب می‌دهد در حالی که لپ‌تاپ‌های فعلی 5 ساعت ام.پی.‌تری پخش می‌کنند. به اعتقاد آقای هوانگ، این محصول پدیده جدیدی است که به مردم امکان می‌دهد از رایانه‌شان مثل تلفن همراهشان، که همیشه روشن و متصل به اینترنت است، ‌استفاده کنند. وی می‌افزاید: «اگر بتوانیم مصرف پردازشگر را پایین بیاوریم، می‌توانیم به جایی برسیم که اتومبیل، تلویزیون، قاب عکس و ساعتمان یک رایانه درون خودش داشته باشد.»

وی در کنفرانس مطبوعاتی ان‌ویدیا، تعدادی از لپ‌تاپ‌هایی که از این محصول استفاده می‌کنند را نشان داد. انتظار می‌رود که تا آخر سال 2009/ دی ماه 1388 اولین سری این محصولات به بازار عرضه شود.

رونق بازار نت بوک
اما ان‌ویدیا تنها شرکتی نیست که به تولید رایانه‌هایی با مصرف انرژی پایین و قابلیت جابه جایی بالا رو آورده است. تولیدکنندگان این بازار همگی می‌خواهند حدس بزنند برای مشتریان چه ویژگی‌هایی خوشایند است؛ از تراشه‌ها گرفته تا نرم‌افزارها و اندازه فیزیکی و هر چیز دیگری از این قبیل. بسیاری از آن‌ها از تراشه اسناپ‌دراگون کوالکوم استفاده می‌کنند که همان تراشه گوشی‌های هوشمند است. ایسر (Acer) تایوانی، دستگاهی به نام اسپایر وان (Aspire One) ارائه کرده که از سیستم‌عامل آندروید گوگل استفاده می‌کند. درست است که آندروید برای گوشی‌های هوشمند طراحی شده، اما برخورداری رایگان از امکاناتی مثل جی‌میل، باعث می‌شود استفاده از آن بر ویندوز ارجحیت پیدا کند.

ای‌سوز (Asus) هم مدل‌های بزرگی از ایی‌پی‌سی (EeePC) به نمایشگاه آورده که برخی نمایشگرهای لمسی و برنامه‌های هدایتگری دارند که می‌توان آن‌ها را در اتومبیل نصب کرد.

با این که بسیاری از شرکت‌ها ارائه نت‌بوک‌ها را برای آینده‌شان ضروری می‌دانند، اما شرکت‌هایی هم هستند که نگرانند مبادا کیفیت و طرح فدای ارزانی و زیبایی بشود. برای مثال، در ماه آوریل/ اسفند، تام کوک، رئیس شرکت اپل اعلام کرد که علاقه‌ای به نت‌بوک‌ها ندارند چون که تجربه خوبی برای مشتریان نیست. مایکروسافت هم در این نمایشگاه مردم را تشویق می‌کرد به جای نت‌بوک، از نوت‌بوک‌های کوچک کم‌قیمت استفاده کنند.

اینتل هم می‌کوشد توجه‌ها را از سی. پی. یوی اتم که در بسیاری نت‌بوک‌های فعلی استفاده می‌شود، به پردازشگر بسیار کم ولتاژ معطوف کند که ‌خیلی از اتم قوی‌تر است.

ابزار گرافیکی
شرکت ای. ام. دی در مورد جدیدترین تراشه گرافیکی‌اش را که قرار است نسل بعدی بازی‌های دایرکت‌ایکس 11 (DirectX 11) را اجرا کند، به طور خلاصه به گزارشگران معرفی کرد. دایرکت‌ایکس بخشی از ویندوز است که به اجرای بازی‌ها کمک می‌کند و نسخه 11 آن که روی ویندوز 7 اجرا خواهد شد (البته با ویستا هم کار می‌کند) به تراشه‌های گرافیکی امکان می‌دهد که به جای کار تنها با پیکسل‌ها، از راه‌های انعطاف‌پذیرتری استفاده کنند. همچنین شرکت سازنده این تراشه می‌خواهد تکنولوژی موزاییکی تراشه‌های گرافیکی را که با دایرکت‌ایکس 11 جواب می‌دهد، در این تراشه جای دهد. گرافیست‌های 3 بعدی از چندضلعی‌ها برای ساخت مدل‌هایشان استفاده می‌کنند که در بعضی شرایط بیشتر شبیه چهارگوش می‌شوند، مثلاً برای تایر اتومبیل یا سایر سطوح گرد. تکنولوژی موزاییکی قرار است با استفاده از روش‌های تناسبی هوشمند، این مشکل را حل نماید.

در این میان، گیگابایت هم مادربوردی به نمایشگاه آورده که به یک تراشه بلوتوث مجهز است و می‌تواند با ارتباط با گوشی همراه کاربر، تنها به او اجازه دهد از اطلاعات موجود روی آن استفاده کند. این ساخته جدید می‌تواند راه خوبی باشد که اطلاعات حساس را دور از دسترس دیگران نگه داریم.

یاهو به دنبال على بابا


¦ 0 نظرات

سلام همكاران سیستم - براساس گزارش‌هاى موجود، یاهو، یكى از عظیم‌ترین شركت‌هاى اینترنتى در دنیا، در تلاش است كه سهمى از بزرگ‌ترین شركت تجارت الكترونیك چین یعنى Alibaba.com را به دست آورد. یاهو و شركت یادشده از چند ماه پیش، مذاكراتى داشته‌اند، اما هنوز مشخص نشده است كه آیا به توافق نهایى رسیده‌اند یا خیر. گفتنى آن كه این پیشنهاد، یكى از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذارى‌هاى خارجى دریك شركت فناورى چینى خواهد بود و مى‌تواند رقیب جدیدى براى ابرشركت فروش آنلاین، یعنى eBayدر چین به شمار آید. مسئولان یاهو و Alibaba از بازگوكردن مذاكرات خود سر باز زده‌اند، اما مجله‌ى Forbes كه براى نخستین بار این خبر را منتشر كرده، در وب سایت خود نگاشته است كه یاهو بیش از 1 میلیارد دلار به صورت نقدى براى به دست آوردن 35 درصد از سهام این شركت خواهد پرداخت. در خور توجه است كه شركت‌هاى مایكروسافت، یاهو، گوگل، eBay و آمازون به دنبال سرمایه‌گذارى و یافتن شریكانى در چین هستند. این كشور با جمعیتى برابر با 1.3 میلیارد نفر، 100 میلیون نفر، كاربر اینترنت دارد. بر اساس برخى منابع خبرى، چین از نظر افراد جست وجو كننده در اینترنت تا سال 2010 از آمریكا پیشى خواهد گرفت. در سال‌هاى گذشته، بسیارى از شركت‌هاى اینترنتى آمریكایى براى سرمایه‌گذارى در چین نهایت تلاش خود را كرده‌اند. براى مثال آمازون دات كام، بزرگ‌ترین فروشنده‌ى كتاب آنلاین چین را از آن خود ساخته، eBay نیز، سایت حراج اینترنت چینى را به بهاى 180 میلیون دلار خریده و یاهو موتور جست وجوى اینترنت 3721 را خریدارى كرده است. Alibaba.com ، یكى از مطرح‌ترین نمایندگى‌هاى انحصارى آنلاین در چین است. این شركت در سال 1999 توسط «جك ما» تاسیس شده و اكنون وب سایت آن بیش از 10 میلیون كاربر عضو دارد. تحلیل گران گفته‌اند كه یاهو اكنون بر آن است سهمى از این شركت را به دست آورد، چراكه پیش از این، شركت یاهو درگیرى‌هایى با رقیبان خود در چین داشته است و اكنون قصد دارد پا به پاى آنان حركت كند.

کسپرسکی برنده جايزه بهترين نرم افزار امنيتي 2009 شد


¦ 0 نظرات

ايتنا - آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه دهنده راه حل‌های مدیریت امنیت محتوا، اعلام كرد كه نرم‌افزار Kaspersky Open Space Security به عنوان بهترين نرم‌افزار امنيتي سال 2009 از جانب ماهنامه معتبر SC Magazine برگزيده شده است.


به گزارش ديده‌بان آي‌تي، روابط عمومي كسپرسكي در ايران، نرم‌افزار Kaspersky Open Space Security كه ويژه شركت‌ها و سازمان‌ها طراحي شده است، در گروه بهترين راه حل‌هاي مبارزه با بدافزارها توسط مجله SC Magazine در لندن به عنوان نرم‌افزار برتر2009 معرفي شده است.
در ادامه گزارش تصريح شده است كه كسب اين جايزه سالانه به عنوان يكي از معتبرترين جوايز در حوزه نرم‌افزارهاي امنيتي باعث افتخار لابراتوار كسپرسكي بوده است به نحوي كه يوجين كسپرسكي، مديرعامل شركت، خود جايزه را دريافت نموده است.
يوجين كسپرسكي در مراسم اهداي جايزه گفت: «من با افتخار اين جايزه را به نمايندگي از لابراتوار كسپرسكي دريافت مي‌كنم. اين جايزه براي قدرداني از نوآوري و توليد محصولات عالي در صنعت امنيت فناوري اطلاعات طراحي شده و گروه ما همه اين موارد را در طراحي Kaspersky Open Space Security مدنظر داشته است. ما از سازمان‌ها دعوت مي‌كنيم كه با استفاده از نرم‌افزارهاي ما در همه سطوح با جرائم و خرابكاري‌هاي سايبري مبارزه كنند.»
برنامه Kaspersky Open Space Security مجموعه امنيتي يكپارچه‌اي است كه براي محافظت سازمان‌ها از خطرات موجود در فضاي سايبر طراحي شده است.
مبارزه با ويروس‌ها، هرزنامه‌ها، جاسوس افزارها، روت‌كيت‌ها، بات‌نت‌ها، كلاهبرداري‌هاي اينترنتي، برنامه‌هاي سرقت هويت و ساير بدافزارها از جمله قابليت‌هاي اين مجموعه امنيتي است.
گفتنی است برنامه Kaspersky Open Space Security قابليت اجرا روي سيستم‌هاي عامل محتلف، قابليت هماهنگ‌سازي با خواسته‌هاي سازمان و قابليت برنامه‌ريزي و مديريت متمركز را دارد.

کلیپ موبایل خیلی خنده دار و جالب ترساندن


¦ 0 نظرات


امروز یک کلیپ موبایل بسیار باحال و زیبا قرار دادیم در این کلیپ دو نفر با زدن ماسک و ترسناک کردن چهره خودشان قصد ترساندن دوست خودشان که در خوا هست رو دارند بنده خدا ببینید چه کار میشه ! پیشنهاد میکنم این کلیپ موبایل بسیار زیبا رو دریافت کرده و لذت ببرید





برای دانلود این کلیپ خنده دار و جالب به ادامه مطلب بروید



برای دانلود کلیپ اینجا کلیک کنید

پسورد : www.p30island.com