فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین
فروشگاه اینترنتی کلوب آنلاین

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای

فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای
فروشگاه اینترنتی کلوب آنلای

کامپیوتر به خطرناکی اسلحه است



کامپیوتر به خطرناکی اسلحه است
فناوری - میزان صدماتی که به واسطه استفاده از کامپیوتر در کاربران ایجاد میشود، نزدیک به هفت برابر شده است و کودکان بیشترین آسیب را ازاین گونه صدمات میبینند.

در یک مطالعه ۱۳ ساله که بین سال‌های 1373 / ۱۹۹۴ تا 1385 / ۲۰۰۶ انجام شده، ۷۸هزار نفر به دلیل آسیب‌های مرتبط با استفاده از رایانه به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند. این آمار از ۸۰۰ مورد در سال 1374 / ۱۹۹۵ به بیش از ۱۸۰۰ مورد در سال 1378 / ۱۹۹۹؛ نزدیک به ۲۱۰۰ مورد در سال 1381 / ۲۰۰۲ رسیده و در سال 85 نزدیک به ۷۳۲ درصد افزایش یافته است. مهم‌ترین دلیل این افزایش 7 برابری، افزایش بیش از صد درصدی استفاده از کامپیوتر‌ها در خانه‌هاست.

نتایج جزئی این بررسی که در «نشریه آمریکایی پزشکی پیشگیرانه آمریکا» به چاپ رسیده، مشخص می‌کند کودکان زیر ۵ سال بیشترین میزان آسیب‌دیدگی را داشته‌اند که بیشتر به دلیل زمین‌خوردن به‌دنبال گیر کردن پایشان به کابل‌ها و جراحاتی مانند افتادن مانیتورها بر روی بدنشان رخ داده است.

سازمان پیشگیری از حوادث انگلستان که این تحقیق را انجام داده، اعلام کرده‌است نزدیک به یک سوم این حوادث برای کودکان زیر ۱۵ سال رخ داده و هرچند اکثر جراحات به تورم‌های ساده و یا چندین زخم و خراشیدگی محدود می‌شد، اما در بعضی از موارد شدت جراحات شدیدتر نیز بود.

در سال 1377 / ۱۹۹۸، کودک ۶ ساله‌ای یک لیوان آب روی کامپیوتر خانه ریخت و باعث آتش‌سوزی‌ای شد که خودش نیز در این حریق سوخت.

پیشگیری
دکتر لارا مک‌کنزی از مرکز تحقیقاتی جراحات و پیشگیری در بیمارستان ملی کودکان در کلمبیا در این باره گفت: «به‌دلیل گسترش روزافزون استفاده از رایانه در زندگی روزمره، باید تحقیقات و مطالعات دقیق‌تری در مورد جراحات و آسیب‌هایی که به دلیل استفاده کامپیوتر‌ها در خانه‌ها رخ می‌دهد، انجام شود. تحقیقات بیشتری باید در مورد نوع کامپیوتر‌ها و تجهیزاتی که در خانه‌ها استفاده می‌شود و همچنین نوع میز و صندلی‌هایی که برای این کامپیوتر‌ها به کار می‌رود، انجام شود تا امنیت در محیط خانه به حد قابل قبولی برسد».

سخنگوی این مرکز تحقیقاتی نیز گفت: «هرزمان که وسیله‌ای کامپیوتری در بین مردم طرفدار پیدا می‌کند و افراد زیادی از آن استقبال می‌کنند، میزان آسیب‌های مرتبط با آن نیز به‌شدت افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت، از اواخر دهه 1370 که میزان استفاده از کامپیوتر‌های خانگی به شدت افزایش یافت، ما شاهد افزایش این‌گونه حوادث در خانه‌ها بوده‌ایم».

اما اکثر این حوادث زمانی رخ می‌دهد که شما برای انجام کاری عجله دارید؛ پس اگر شما در حال حمل تجهیزات کامپیوتری هستید، دقت کنید و بسیاری از قطعات را یک‌باره با خود حمل نکنید. هم‌چنین در مورد مکان قرارگیری کامپیوتر‌ها بر روی میز دقت کنید و اطمینان حاصل کنید آنها توسط کودکان به پایین میز سقوط نخواهند کرد. مراقب کابل‌های پشت کامپیوتر نیز باشید تا در مسیر رفت‌وآمد و در دسترس کودکان قرار نگیرد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر